۱۴۰۰ خرداد ۱۸, سه‌شنبه

دو کلمه حرف حساب با آقای جمشید اسدی

دو کلمه حرف حساب با آقای جمشید اسدی در رابطه اظهارات اخیرشان در مورد شاهزاده رضا پهلوی و همچنین «پیشنهاد نامه ای سرگشاده از سوی ایرانیان به شاهزاده!»
آقای جمشید اسدی، درود بر شما.
شما به تازگی مواضعی در مقابل شاهزاده رضا پهلوی گرفته.ای که لازم است به آن پرداخته شود.
فرموده.اید: «به باورم شاهزاده نمی بایستی کار سیاسی کند و به این یا آن نیرو نزدیک شود. تنها و سودمندترین کار وی ایفای نقش «نماد و نمود» مشروطیت، پیگیری جانمایه «پیمان نوین» و دعوت نیروهای سیاسی در پیشگاه مردم به همکاری برای گذار از نظام ولایی است. جز این، زیان فعالیت او بیش از سودش خواهد بود و به گمان قوی ایرانیان از وی گذر خواهند کرد.»
اول اینکه شاهزاده بارها از نیروهای سیاسی دعوت به همکاری کرده.اند و احتمالن باز هم دعوت میکنند! #پیمان_نوین رو هم ایشان مطرح کردند که خود بزرگترین دعوت است. یک دعوت سیاسی اساسی! خوب چرا ایشان نباید کار سیاسی انجام دهند؟ شما برای کار سیاسی مناسبید و ایشان نیستند؟! آن موقع که ایشان هنوز پیمان نوین را مطرح نکرده بودند بیانیه.ای با امضای 14 نفر از درون ایران منتشر شد که اساس آن نفی این حکومت بود و در میان امضاکنندگان آن، هم جمهوریخاه* و هم پادشاهیخاه* یافت میشدند! این یعنی عصاره پیمان نوین! آیا ایشان کار سیاسی بدی کردند که گفتند «من نفر پانزذهمم» و به پیمان نوین پیوستند؟! یا عده.یه زیادی جمع شدند و «نه به جمهوری اسلامی» گفتند، و در میانشان هم جمهوریخاه* بود و هم پادشاهیخاه*. این یعنی عصاره پیمان نوین. آیا شاهزاده کار سیاسی خیلی بدی کرد که خودش هم «نه به جمهوری اسلامی» گفت و به پیمان نوین پیوست؟! البته هم من و هم شما میدانیم که عصاره تنها کافی نیست و برای همپیمانی شرط و شروط وجود دارد. مثلن بر خلاف اعتقادات آقای اسفندیار منفردزاده، ما با فاشیستها نمیتوانیم متحد شویم! «همه با هم» نمیتوانیم باشیم! اگر شاهزاده برای شما پیامی نفرستاده است، نباید آن را پشت کردن به پیمان نوین تعبیر کنید! مگر شما تنها نماینده.یه پیمان نوین هستید؟ چون شاهزاده برای شما پیام پشتیبانی نفرستاده، پس ایشان به درد کار سیاسی نمیخورند؟! آیا شما توانستید انجمن مورد نظر خود را ایجاد کنید؟ آیا فردا عده.یه دیگری به شاهزاده نمیخندیدند که ببینید شاهزاده با یه عده دیگر همپیمان شد و کارشان به جایی نرسید؟ آیا اگر شاهزاده پیام پشتیبانی میفرستاد، انجمن شما، انجمن میشد؟ یا اینکه بعد از ان میخاستید که خود شاهزاده برای شما انجمن برپا کند؟
فرموده.اید: «شوربختانه اما، کارنامه عملی ایشان درخوری نیست. همه ابتکارهایی که پیشنهاد کرده اند نیمه کاره مانده اند و به نتیجه نرسیده اند و از همین رو بسیاری را سرخورده کرده اند. من تجربه بسیاری تلخی از پشتیبانی از پیمان نوین دارم. زیر فشار انتقادهای بسیاری قرار گرفتم، بدون آن که احساس کنم مشروطگی گامی به پیش رفت.»
اول اینکه شما باید خیلی از شاهزاده ممنون باشید که هر تلاشی را میکند تا اپوزیسیون گرد هم آید! جرعت میکند، تجربه میکند، به زمین میخورد و دوباره بلند میشود، دوباره جرعت، دوباره تجربه، دوباره بوسه بر زمین و با اراده.ای قویتر برمیخیزد. و این راه تا سر وسامان گرفتنمان ادامه دارد، نه فقط با گامهای ایشان، بلکه با گامهای من، با گامهای شما و با گامهای همه کسانی که به #پیمان_نوین و اتحاد جمهوری و پادشاهی خاهان* معتقدند! میگویند ادیسون هزار بار آزمایش کرد و شکست خورد، اما به کارش ایمان داشت و ادامه داد تا بلاخره موفق شد لامپ را اختراع کند. حال چگونه است که چند بار که کوشش شاهزاده به شکست منتهی شده یا به نتیجه نرسیده، آن را پرچم کرده و در هوا میچرخانید که ببینید، اونی که انقدر ازش طرفداری میکنید، نمیتونه اپوزیسیون رو متحد کنه و کارنامه عملی درخوری ندارد! دوست گرامی، کارنامه عملی شما مگر درخور بوده؟ خوب طبق استدلالتان، خودتان هم باید از سیاست کناره بگیرید! زورتان فقط به شاهزاده رسیده است؟ میتونید لطف کنید و از چند نفر دیگر که کارنامه عملی درخوری ندارند و باید یا بهتر است از سیاست کنارهگیری کنند، نام ببرید؟ چه کسی کارنامه عملی درخوری داشته است؟
فرموده.اید: « من از شاهزاده انتظار رهبری ندارم. اشون از عهده این کار برنمی.آیند. شاهزاده کاری را که از عهده.اش برمیآیند اینست که نماد و نمود مشروطیت بشن , و رهبران سیاسی رو دعوت کنند که گرد هم بیایند. مثل پیمان نوین. ولی باید روشن بگویند که نقششون چیه و چه کاری میخاهند بکنند.»
خوب گرامی، شما خودتون مگه نقشتون را روشن گفته.اید و روشن گفته.اید که چه کاری میخاهید بکنید؟ آیا شما خودتان را رهبر میدانید؟ شما که از شاهزاده انتظار رهبری ندارید و میگویید او از عهده.یه این کار برنمیآید، میشه بفرمایید که از چه کسی انتظار رهبری دارید؟ میشه بفرمایید چه کسی از عهده.یه کار رهبری برمیآید؟ آیا هنوز فکر میکنید که یک فرد به تنهایی میتواند جنبش آزادیخاهی را رهبری کند؟ البته شما به درستی جرعت چنین ادعایی را به خود نخاهید داد! هیچ کس هم چنین جرعتی ندارد، چون اصلن چنین ادعایی درست نیست! این را باید در گوشمان فرو کنیم که رهبری جمعی.ست! تکرار میکنم «رهبری جمعیست» خود شاهزاده هم این را گفته است که «رهبری جمعی.ست»! و سران جنبش، شخصیتهای سیاسی مورد اعتماد، سیاسی.های پرآوازه و پرآوازه.تر و پرآوازه.ترینهای آنها که شاهزاده رضا پهلوی باشند، هر یک تاثیر خود را میگزارند که البته جا برای پیشرفت و تاثیرگزاری.یه بهتر همیشه هست! همه از هم تاثیر میگیریم و همه این جنبش را رهبری میکنیم و هر کدام جایگاه خاصی در اپوزیسیون داریم!
پس جناب آقای اسدی، لطفن از این حرفها دست بردارید.
نکته دیگر اینکه شما از شاهزاده میخاهید که روشن بگویند نقششان چیست و چه کاری میخاهند بکنند، اما خودتان یک نقش فعلن بی.خاصیت و نه کمتر و نه بیشتر به ایشان میدهید و ایشان را به کارهایی که بارها و بارها کرده دعوت میکنید!
برویم بر سر نقش شاهزاده!
آقای اسدی، شما میفرمایید: «شاهزاده رضا پهلوی بدون تردید، نامورترین چهره اپوزیسیون در درون.مرز و برون.مرز است. بسیاری از ایرانیان همچنان به نقش شاهزاده رضا پهلوی باور دارند. من هم ایشان را دارای توانش ارزنده ای برای گذار از جمهوری اسلامی، برپایی دمکراسی در میهن و واگذاشتن انتخاب میان پادشاهی و جمهوری به رای مردم می دانم. به شرط آن که نماد و نمود مشروطگی باشند. نه بیش، نه کم! ... ایشان پرآوازه ترین چهره اپوزیسیون در درون و برون مرز هستند و بسیاری از ایرانیان به ایشان امید بسته اند. پس باید تکلیف را روشن کرد. باید دانست که شاهزاده مرد میدان هستند یا نه. انتخاب ایشان هر چه باشد محترم است،»
خوب در این قسمت بر پرآوازگی و نقش و توانایی.یه ارزنده شاهزاده در گزار از حمهوری اسلامی و امید بستن بسیاری از ایرانیان به ایشان تاکید شده و به ایشان مقام «نماد و نمود مشروطگی» اهدا هم گشته که بسیار جای خوشحالی است! البته اگر آقای اسدی راست میگویند و مصمم و پیگیر هم هستند، به ایشان پیشنهاد میشود که به صورت مجازی هم که شده تاج نماد و نمود مشروطگی را بر سر شاهزاده گرامی بگزارند! اما در اینجا سوآل پیش میآید، که بعد از این تعارفات، تکلیف چیست؟ آقای جمشید اسدی، آیا حاضرید او را نماینده و سخنگوی اپوزیسیون بدانید؟ آیا حاضرید او را رعیس.جمهور موقت حکومت جانشین بدانید؟ آیا حاضرید او را نخست.وزیر دولت جانشین دانسته و وظیفه تشکیل کابینه را به او بسپارید؟ شما که تکلیف شاهزاده را تعیین کرده.اید، آیا میخاهید شاهزاده این تعیین تکلیف شما را بپزیرند؟ انتخاب شاهزاده هر چه باشد محترم است، یعنی چه؟ شاید ایشان به شما بگویند که سیاست را کنار نمیگزارند، شاید بگویند میخاهند بعنوان رهبر اپوزیسیون پزیرفته شوند، شاید بگویند میخاهند نماینده و سخنگوی اپوزیسیون باشند، آیا به این انتخابات تن میدهید؟
شما در جایی میگویید: «»بعضی.ها می.خاهند* تفکرات عوام.پسندانه.ای میان مردم یا بخشی از مردم القا کنند که من با مساله موروثی مشکل دارم. خوب این اولن یه تفکر بدی تو مردم میندازه که هر چی موروثی باشه، بده! لابد مثل نوروز، لابد مثل زبان فارسی ما. خوب شاهزاده اگر با موروثی بودن انقدر مخالفند، چه خوبه که فامیلشون رو به جای رضا پهلوی، مثلن فامیل همسرشونو انتخاب کنند که البته همسر ایشون هم اون فامیلی رو به ارث برده.اند! مساله اینست که شما با ارث و میراث خود چه می.کنید! همین؟ من با موروثی مشکل دارم!! خوب این حرفها شایسته نیست، این حرفها درست نیست. یک توهمی در میان مردم می.اندازد. انتقاد دیگر من به شاهزاده داشتم این ناروشنی.یه مطلقه و یک حرفهای عوام.پسندانه.ای میزنند که هزینه کار را برای آنهایی که میخاهند به ایران بازگردند زیاد می.کند! من از این گله.مند نیستم که چرا شاهزاده نمی.خاهند شاه بشوند. خودشان میدانند و هر کسی که فکر می.کند که ایران فقط با پادشاهی زنده است. این مساله من نیست. مساله من اینست که روشنی در این مورد وجود داشته باشه، دو مساله. یکی اینکه اگر شاهزاده خدمتی میخاهند بکنند، تنها کاری که میتوانند بکنند این است که نماد و نمود مشروطه بشوند. مشروطه، پادشاهی نیست. مشروطه حاکمیت مردمه و ایشون میتونند حاکمیت مردم رو با توجه به حالا تقدیری بوده و ایشون رضا پهلوی شدند به هر دلیلی، این کار رو انجام بدن! »
خوب این طور که معلوم است شما ترجیح میدهید که ایشان مقام ارثی را قبول کنند و حرفی از مشروطه نوین نزده و نگویند که ارث و میراث مال زمان قدیم بوده و الآن همه مقامات باید انتحابی باشند یا حداقل فعلن این مقام را قبول کرده تا آن زمان این رژیم سرنگون بشه و مردم در یک فراندوم تکلیف نوع حکومت و مقاماتی نظیر رعیس.جمهور یا پادشاه یا ملکه را تعیین کنند! این «نماد و نمود مشروطگی» بلاخره یک نامی دارد. یا ایشان را باید پادشاه موقت بدانید و یا رعیس.جمهور موقت. این دیگر با شماست که تکلیف خود را تعیین کنید و با پیشنهادی مشخص به سراغ شاهزاده بروید و از او بخاهید که همانطور که گفته.اید، حاکمیت مردم را به اجرا بگزارند! البته من نمیدان شما به مفهوم حرفهایی که میزنید واقفید یا نه! پزیرش مسعولیت اعمال حاکمیت مردم به صورت موقت هم که باشد، یعنی پزیرش تعیین دولت موقت جانشین! یعنی پزیرش سخنگویی.یه اپوزیسیون، یعنی پزیرش نمایندگی.یه اپوزیسیون.
حرف برای گفتن زیاد است، اما اگر میخاهید نامه.ای به شاهزاده رضا پهلوی بنویسید، نه تنها نگویید که ایشان به درد سیاست نمیخورند، نه تنها نگویید ایشان نقشی در رهبری نمیتوانند داشته باشند، بلکه به ایشان مقامی مشخص و تاثیرگزار* بعنوان نماینده شورای رهبری و سخنگو و نماینده اپوزیسیون دموکراسی.خاه پیشنهاد دهید. تعیین اعضای این شورا بعهده فرهیختگان سیاسی.ست و تا زمانی که اتحاد اپوزیسیون با تعیین اعضای شورای رهبری و توافقات بر سر چگونگی تعیین اعضای دولت جانشین موقت عملی نشده باشد، مسعولیت تعیین این اعضا را به ایشان بسپارید. ما نمیتوانیم همش حرف بزنیم و بحث کنیم و دور خودمان بگردیم و به هیچ نتیجه.ای نرسیم!
با دست پر و پیشنهاد مشخص و نیت دوستی و احترام به سراغ شاهزاد بروید و بعد بفرمایید:
« انتخاب ایشان هر چه باشد محترم است، اما ایشان نیز می بایستی مردم را محترم بدانند و موضع روشن داشته باشند، پاسخ بی پرده دهند و فرصت های مردم سختی کشیده برای گذار از نظام ولایی را نسوزانند. پیشنهاد می کنم ایرنیان مهم ترین پرسش های خود در مورد نقش ایشان در نامه ای سرگشاده مطرح کنند و از ایشان پاسخ بخواهند.
اگر شاهزاده پاسخ ندادند، یا باز هم پاسخ ناروشن دادند، یا آن گونه که انتظار می رود پاسخ روشن دادند، مردم و اپوزیسیون برنامه و راهبرد بهتری برای گذار از نظام ولایی خواهند چید.»
با احترام
شاهین دلنشین کاوه آهنگرزاده
خرداد 1400 / جون 2021


https://www.iran-emrooz.net/index.php/politic/more/88282/?fbclid=IwAR2mfJaS_qrth2hlwg14X3KLIL-kgqycuckNKQvUnoV-KTcjtMRtBz6sA44

https://www.iran-emrooz.net/index.php/politic/more/88509/?fbclid=IwAR0Ue2WjvN5TvYgc-lXMLnyDNa5JDJHVfibI9EpbQW_3cOuH1TfOlCUH_UY

https://www.iran-emrooz.net/index.php/politic/more/89139/?fbclid=IwAR01xUd2uzh-p484hV9curR5GfVrk9S9_fmqRZPRkBuKKMepzYqyw4t5HZc

https://www.facebook.com/assadi3000/posts/10159481549638392?__cft__[0]=AZVqf98e7x2Rw0hus4ZP_WKG3EvHcKIxpGNzs9hGpqN0e1oAXTN6yOF8twxUeOVC7gf4Zk3C8tc1oQMzj7eQzwspp8NbeNLC-aMZ7x9NWCXdUD46xeYlhAKpfIyBA-SthFA&__tn__=%2CO%2CP-R

۱ نظر:

نظر شما می‌.تواند تاثیرگذار باشد. برای فرستادن نظر و پیغام، احتیاج به دادن اسم و آدرس و کلمه‌ رمز و قد و وزن ندارید. خودتان انتخاب کنید. فحش دادن آزاد است، خالی کنیدعقده‌.ها را ، اما زیاد تکرار نکنید.