۱۳۸۹ شهریور ۲۵, پنجشنبه

ای معاون سابق، ای خبرنگار، ای خبرگزاری، یک کمی دقت کن! 7 هزار دلار با 7 میلیون دلار خیلی فرق داره


وقتی خبر زیر را خواندم، اول اسیر جوّ شدم، ولی به نظرم اومد یه جای کار می‌لنگه. 70 میلیون ضرب‌در 7 میلیون دلار، میشه: 490 هزار میلیارد دلار. پس وقتی در اینجا صحبت از 495 میلیارد شده، یعنی هر ایرانی باید 7000 دلار بسلفه! نه 7 میلیون دلار.

جرس: «خیانتی که برای۲۵ سال دامن کشور را خواهد گرفت ... معاون سابق امور بین‌الملل وزارت نفت و نماینده اسبق ایران در سازمان ملل متحد، پرده از کیفیت معامله ای توسط برداشت که در صورت تصویب آن در مجلس، “خیانتی برای ۲۵ سال دامن ایران راخواهد گرفت.”
هادی نژاد حسینیان معاون سابق امور بین‌الملل وزارت نفت در این زمینه خبر داده است: “اگر حجم صادرات به هند و پاکستان روزانه ۶۰ میلیون متر مکعب باشد، از جیب مردم ایران روزانه ۲۵ میلیون دلار به هندی‌ها و پاکستانی‌ها تخفیف داده می‌شود و اگر ۱۵۰ میلیون متر مکعب در روز صادر کند، میزان تخفیف روزانه بالغ بر ۵۵ میلیون دلار خواهد شد و در دوره ۲۵ ساله قرارداد برای حالت اول ۲۲۵ میلیارددلار و برای حالت دوم ۴۹۵ میلیارد دلار تخفیف داده می‌شود. به طور خلاصه قرار است برای رفع تنش بین هند و پاکستان از طرف هر ایرانی ۲٫۳ تا ۷ میلیون دلار به شرکت‌های گاز هند و پاکستان کمک بلاعوض شود.”... »



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظر شما می‌.تواند تاثیرگذار باشد. برای فرستادن نظر و پیغام، احتیاج به دادن اسم و آدرس و کلمه‌ رمز و قد و وزن ندارید. خودتان انتخاب کنید. فحش دادن آزاد است، خالی کنیدعقده‌.ها را ، اما زیاد تکرار نکنید.